הצעת החוק הראשונה שאושרה הקדנציה – של גפני ומקלב

שלום בידרמן | צילום: אלי קובין No Comments on הצעת החוק הראשונה שאושרה הקדנציה – של גפני ומקלב
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), המחייבת חברות לשלוח התראה ללקוח לפני פתיחת הליכים משפטיים נגדו. ההצעה התקבלה ברוב של 44 תומכים, ללא מתנגדים וללא נמנעים. הצעת החוק תועבר לוועדת הכלכלה של הכנסת לשם הכנתה לקריאה ראשונה.

ההצעה נועדה להגן על צרכנים לפני נקיטה של פעולה משפטית אגרסיבית וקשה של חברות כלפי הלקוחות המתקשים בתשלומים, שכן פעמים רבות כניסתם של החייבים למעגל הגבייה וההוצאה לפועל גורם להם לסחרור ולשיתוק כלכלי ולפגיעה משמעותית ביכולתם הפיננסית לכלכל את עצמם בצורה מיטבית.

"על החברות לצלצל ללקוח בפעמון אזעקה ולהתריע בפניו טרם נקיטת פעולות משפטיות אגרסיביות וקשות כלפיו, משום שההליך המשפטי הוא 'בור שחור' שרבים וטובים אינם מצליחים לצאת או להתאושש ממנו, מה גם שההתנהלות מול עורכי דין שונה באופן מהותי מאשר ההתנהלות מול החברה ישירות", אמר ח"כ אורי מקלב. "מדובר בהצעת חוק חברתית וצרכנית ראשונה במעלה, שכן היא גורמת לחייב לכלכל את צעדיו בטרם מימוש איום ההליכים המשפטיים נגדו".

מדובר בהצעת החוק הפרטית הראשונה שאושרה בכנסת ה-20, וח"כ אורי מקלב ציין כי "יש בכך חשיבות סמלית שחוק צרכני חברתי כזה הוא החוק הראשון שמאושר בכנסת הנוכחית".



0 תגובות